Publiciteit en mediabereik

Laat anderen over je schrijven

Hoe bereik je de media met nieuws vanuit je organisatie? Hoe herken je wat nieuws is? Hoe bereik je relevante doelgroepen met je boodschap, zoals journalisten en beheerders van online fora. Wat vraagt dat aan inzet, schrijfwijze en aanpak? Ik denk graag mee en adviseer vanuit mijn eigen ervaring met het bereiken van de media.

Aandacht in de media is de maatschappelijke bekrachtiging van de relevantie van je boodschap. Het vergroot kosteloos je bereik en draagt bij aan online leiderschap.

Voor wie?

  • Voor organisaties die werken aan het vergroten van hun naamsbekendheid en imago.
  • Voor organisaties die een nieuw product of dienst in de markt willen zetten.
  • Voor organisaties die hun verhaal uit willen dragen om meer volgers, leden of afnemers van een product of dienst aan te trekken.
  • Voor organisaties die online leiderschap beogen, en met hun visie actief willen worden op online fora en in de media om een nieuw publiek te bereiken èn aan zich te binden.
  • Voor organisaties die zich op een authentieke wijze willen onderscheiden in een druk bezette markt.

Het genereren van publiciteit is niet voorbehouden aan grote organisaties. Een kleine organisatie met een opvallende boodschap maakt evenveel kans.

Ervaring

Sinds 2004 voor verschillende organisaties actief. Voor een overzicht klik hier.

Portfolio

Hieronder enkele voorbeelden uit mijn praktijk.

Stichting Niet Normaal / Hacking Habitat 2015 – 2016

Naast de communicatiestrategie tevens verantwoordelijk voor het genereren van vrije publiciteit. Uiteindelijk bereikte resultaat, mediabereik t.w.v. 450k. Zie voor het overzicht: https://www.hackinghabitat.com/nl/in-de-media/

Lancering Het Generatiespel in 2013

Voor generatiestrateeg Marjolein Risseeuw. Kleine opdracht met interview voor BNR als mooi resultaat.

Instituut Collectie Nederland, nu: Rijksdienst Cultureel Erfgoed (RCE), 2004 – 2010

Als senior communicatieadviseur verantwoordelijk voor het ontsluiten van (inter)nationaal nieuws vanuit de organisatie, specifiek van de afdeling Onderzoek. Activiteiten ontwikkelen waardoor nieuws beter kon worden ontsloten, w.o. het ontwikkelen van mediatraining voor onderzoekers en adviseurs, ontwikkelen jaarlijkse Onderzoeksdag, etc.