Wees helder in je boodschap

Schrijven is schrappen. We hebben vaak moeite om teksten zo te formuleren dat de boodschap zowel duidelijk als bondig is. We willen overtuigen door volledig te zijn maar dat hoeft vaak niet. Ook woorden die aanvoelen als eigen, dus passend bij de organisatie, kunnen een heldere boodschap in de weg staan. Denk aan woorden als ervaring of duurzaam. Deze zijn niet voldoende onderscheidend.

De workshop

In de workshop Eigen Taal werk je in teamverband aan het aanscherpen van de taal van je organisatie. De workshop kan worden ingezet voor het ontwikkelen van een nieuwe bedrijfsnaam en slagzin of voor het aanscherpen van persberichten en nieuwsberichten. De workshop duurt doorgaans een dagdeel.

Voor wie?

  • Voor organisaties die een nieuwe naam of slagzin willen ontwikkelen.
  • Voor organisaties die hun woordgebruik willen opfrissen en aanscherpen.
  • Voor organisaties die hun authenticiteit willen vertalen naar een onderscheidende boodschap.
  • Voor iedereen die zijn taalgebruik wil verlevendigen.

Ervaring

Ik ben afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie op een scriptie over Het beeldend vermogen van taal. Nu combineer ik taal met beeldende vormen om de scherpte van de boodschap te toetsen. Daarnaast zet ik Focusing in als natuurlijke vaardigheid om bij deelnemers een originele bron aan te boren, nl. ieders onbewuste.

Portfolio

Leerlingen van het iLO ondersteunen in hun praktijk van lichtontwerper door te werken aan De taal van licht: een verzameling woorden, zinnen en uitdrukkingen rondom allerlei aspecten van licht. Leren van elkaars taal en bewustzijn van licht. Teambuilding.

Bosnakbender, maatschap in mediation, 2016

Doel: woorden vinden die recht doen aan de organisatieverandering. Het formuleren van een nieuwe visie en missie. Het woord wijsheidbleek een kernbegrip en een referentie aan de diepe wortels van Bosnakbender als voorlopers in mediation (A-League). Dit kreeg een vertaling naar de slagzin Een wijze oplossing en een nieuwe website met subtiel het beeld van een uil erin verwerkt. Vormgeving nieuwe website: Studio Fridy Visser-Knof.